Posted by : Jordi Castaño dissabte, 7 de setembre del 2013

La Casa del Bosc
Al bell mig del Montseny
08445 - Cànoves

Tel. 937 445 092

www.casadelbosc.com
casadelbosc@casadelbosc.com


Molt bona la recomanació que ens van fer uns amics de Cardedeu, quan els hi vam preguntar llocs per dinar i fer una reunió familiar pels voltants del Montseny.

És un lloc per anar a passar tot un dia, ja que no es pot accedir amb vehicle propi. La gràcia està en marxar ben d'hora per fer el camí de pujada al restaurant tot passejant (aproximadament un parell d'horetes, parant-nos a mirar el paisatge, les flors, la fauna o a descansar) o fen via (poc més d'una hora si volem fer esport i arribar a dalt fets una coca). A més, disposen de servei de taxi, que cal reservar amb antelació, per si no es pot pujar a peu (per incapacitat, mal temps o pura vagància)  amb diferents tarifes en funció del numero de persones i de si fem només un trajecte o bé, fem anada i tornada.

Per arribar fins el punt on s'han de deixar els cotxes, just a l'arribada a Cànoves es troba la senyalització de Casa del Bosc, que cal anar seguint fins trobar un guarda forestal a l'entrada del Parc Natural i indicar-li que tenim reserva a la Casa del Bosc. Ens deixarà passar fins el pàrquing de l'embassament que és a on s'han de deixar els vehicles i des d'aquest punt, seguir a peu o bé esperar el taxi.

Vaig fer les següents fotografies del camí de pujada al restaurant, que donen una idea de la idíl·lica passejada que ens espera pel davant. 






Just abans d'arribar a la Casa del Bosc, ens trobarem amb un desviament que us recomano agafar (són només 100 metres més) per visitar el centenari Castanyer d'en Cuch, que està declarat arbre monumental pels seus gairebé dotze metres de perímetre. Te dues entrades a diferents nivells i l'interior del seu tronc va ser habitat per un carboner.


Una Castaño al Castanyer




Les vistes des del restaurant són espectaculars, fins i tot amb mal temps com vam tenir aquell dia.




Pel que fa al menjar en sí, és totalment impossible sortir amb gana d'allà. El menú que tenen a un preu únic de 26 € TOT inclòs (menjar, begudes, cafès i impostos) consisteix en cinc entrants (que canvien en funció dels productes de temporada), un plat principal (a escollir entre guisats clàssics o de caça i brasa) i unes postres.

No vaig fer fotografies dels plats (era una reunió familiar i no era pla d'estar amb el mòbil tota la estona), però recordo que els entrants van ser abundants i de molt bona qualitat (un bon formatge per cada quatre, uns embotits variats, una escalivada que va ser de les millors que ha tastat mai, un carpaccio de cérvol i alberginieres dolces, que particularment em feien més de prostres) i de plat principal jo vaig escollir un guisat de cabirol que estava d'allò més bo. Les postres, casolanes i bones, però no les recordo.

Per tant, us puc ben assegurar que és un lloc ideal per fer reunions familiars o d'amics en un tranquil entorn, envoltats de natura i en el que menjareu molt bé. I la caminada paga doblement la pena: la pujada ens farà agafar gana i la baixada esvairà els vapors etílics del dinar.

Això si. Reserveu amb antelació, ja que durant els mesos de tardor i hivern, s'omple amb molta facilitat i ens va comentar el propietari que tenen l'agenda complerta per unes quantes setmanes.

Per la meva banda, jo tornaré al hivern per tastar l'escudella "que es pot tallar" 
que preparen a l'enorme llar de foc que tenen al menjador i de la que n'he sentit parlar molt bé. 


{ 2 comentarios... read them below or Comment }

  1. Llàstima de "no fotos", però també ho entenc.

    Tampoc quan tinc un dinar de feina, em poso a fer fotos... :). Amb els de familia, no ho tinc experiència... Només tinc una persona de famila (el meu fill) i ja s'ha acostumat, tot i que m'obliga a que tregui el clic de l'IPhone... :)

    Salutacions,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Veig que tu també ets dels de vergonya extrema a l'hora de fer fotografies del plat o del local... Jo acostumo a esperar que hagi marxat el cambrer i no em miri per fer-li fotos al plat. I, per suposat, sense cap flash i amb mode silenci...

      Aquest lloc, sé que és dels complicats d'acabar anant per la llunyania del mateix i el problema afegit d'arribar fins a dalt, però, desprès de comprovar com cuinen, estic convençut de que ha de ser tota una experiència menjar l'escudella a la brasa que m'han recomanat.

      Ja t'ho diré si arribo a tastar-la.

      Salutacions!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -