Posted by : Jordi Castaño diumenge, 10 de desembre del 2017

Oaxaca
Pla de Palau, 19
08003 Barcelona

Tel. 933 190 064

http://oaxacacuinamexicana.com/




En aquesta última convocatòria dels 3 (o+) a Taula en què em tocava a mi decidir, vam fer la que, si no m'equivoco, va ser la primera experiència en gastronomia mexicana en conjunt (per separat, tots tres teníem ja un rodatge i especialment la part femenina que té un màster en l'especialitat...). Jo venia amb expectatives molt altes, després d'haver estat a Mextizo feia només un parell de setmanes, i amb esperances i il·lusions de superar a aquell en quant, com a mínim, a l'apartat de cuina. 

Ens trobem amb una àmplia sala amb molts metres quadrats, i dos espais clarament diferenciats: la sala pròpiament que dóna cabuda al menjador, i un altre dedicada a la cocteleria (anomenat Mezcalería en aquest cas) i de tipus taverna, que sembla tenir una reconeguda fama. 

A l'espai de menjador ens trobem amb rústiques taules de fusta sense estovalles, tot i que amb bones separacions entre elles que permeten assossegades converses al no haver d'aixecar la veu per comunicar-te. Mobiliari còmode, parament de qualitat i un servei amable i eficient, acaben de conformar la posada en escena a la sala.

La carta està dividida en diferents seccions ben delimitades: entrants freds, entrants calents, del mar, i de la terra. Tots els plats provenen d'una cuina popular tradicional, en la qual si no coneixes els ingredients i les seves tècniques, més et val comptar amb l'ajuda d'un company de taula expert (com era el nostre cas...:-)), o bé deixar-te portar per les recomanacions del bon servei del restaurant.   



la nostra tria va ser una mica de cadascuna de les seccions... que podreu descobrir, juntament amb el que vàrem beure, pagar i d'altres històries, clicant en el següent enllaç:






En resum i pensant en veu alta... Molt bona cuina, sala i servei, però que (particularment) no em compensa ni em fa sentir desitjos de tornar-hi. Altres cuines foranes m'han descobert plats, ingredients i fins i tot tècniques que m'han agradat molt, però he de reconèixer que amb aquesta (igual que amb la tan aclamada cuina peruana) em costa encara molt. Si fa uns dies em vaig il·lusionar amb la cuina de Mextizo, amb aquesta, he tornat a constatar que no són plats els d'aquesta gastronomia que trobes mai a faltar si no els tornes a tastar... amb l'excepció del guacamole i algún que altre "taco"...  

{ 3 comentarios... read them below or Comment }

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -