Posted by : Jordi Castaño diumenge, 17 de juny del 2018

Escoles, 31
07740 - Fornells

Tel. 971 376 442

Fa unes setmanes, vàrem anar a passar uns dies a Menorca, en el que en principi eren per fer unes rutes a peu pels camins de l'illa, però es va torçar el tema (ens vam fer mal només arribar i no podíem caminar gaire...), i es van acabar reconvertint en una ruta gastronòmica.

De fet, l'única parada fixa del viatge en quant a gastronomia es refereix, estava dedicada a fer una caldereta i, per recomanació popular el lloc escollit va ser a Fornells, al restaurant Es Cranc.

Aquesta localitat, situada a la part nord de l'illa, és un bonic, petit i tranquil indret mariner a on poder fer una passejada pel seu front marítim, el port pesquer i gaudir de les vistes de la seva badia.

El restaurant, tot i pensar que ha de ser un lloc luxós i estirat per la quantitat de personalitats i vips que el freqüenten, té un aspecte ben normal a la seva part exterior, i un cop a dins, ja veus que has anat a parar a un lloc casolà d'ambient familiar i decoració senzilla. Menjador clàssic amb taules i cadires rústiques de fusta, estovalles de paper sobre estovalles de tela a quadres i poques concessions al luxe en el parament de taula. Servei ràpid, molt amable i eficient.

No cal dir que és imprescindible la reserva per menjar aquí, i més en temporada alta, doncs és com un destí turístic més dins les activitats de l'illa. Nosaltres vam reservar per una hora més tard del que jo habitualment acostumo a fer, i  així i tot no hi va haver cap problema. Un fet que em va sorprendre molt, és que fins que no vam acabar del tot l'àpat, el personal del restaurant no es va posar a dinar (i em va saber greu, perquè entre que vam arribar tard i que el plat és per gaudir amb calma, vam sortir del local a quarts de cinc de la tarda...).

La seva carta és, lògicament, una carta basada en el producte mariner amb un predomini total de plats provinents de les seves aigües. Només unes poques referències de plats de carn (4 o 5) i algun entrant per satisfer la mainada i gent rara amb poc paladar (amanides, truita, ...). El que més nom li dóna al lloc, és la seva caldereta i els seus arrossos, que tenen a bé remarcar a la carta que el preu que indiquen és per persona. Imagino que en el passat, més d'una sorpresa s'haurien de trobar a l'hora de cobrar... :-)

De fora de carta, vam compartir unes "tortillitas de camarones", unes ostres i unes "ortiguilles". Tots tres plats, de gran qualitat de producte i, amb la lògica excepció de les ostres, bona execució del fregit.

"Tortillitas de camarones"

Ostres

"Ortiguillas"

No recordo gens la carta de vins, però com acostumo a fer quan vaig de viatge, em deixo recomanar i si puc trio vins de la seva terra. Així vam prendre un chardonnay del celler Binifadet del sud de l'illa i amb la denominació de Vi de la terra Illa de Menorca.

I la caldereta... Ni idea de si és o no la més bona de Menorca, doncs no acostumo a demanar-la cada dia... Però el que si puc dir, és que jo la vaig trobar deliciosa i em vaig posar quasi malalt de la quantitat de cops que vaig arribar a repetir. A part de la generositat de la ració, la meva parella penso que només va fer una repetició i només del brou... La serveixen partida ja en trossos en una cassola de fang amb el brou, que vas prenent amb cullera i acompanyant d'unes fines torrades de pa. Abans de començar, et posen un pitet, fet d'agrair, ja que les esquitxades amb aquest plat són el més habitual. També et faciliten unes pinces per poder escurar bé totes les parts dures de la bestiola.

Jo ja vaig passar de les postres, i el compte amb tot plegat es va enfilar fins als 100 € per cap. Car? Tot depèn de la percepció que cadascú tingui de la gastronomia... Tret del preu de la caldereta, la resta de preus són ben normals. I 70 € per cada ració de caldereta, penso que és un preu lògic i just si tenim en compte el preu de mercat de la matèria primera.

En resum, un lloc imprescindible a l'illa de Menorca si vols donar-te un plaer (i un luxe) i tastar en un ambient familiar i acollidor la que de ben segur és, si no la millor, una de les millors calderetes de llagosta de l'illa, en un ambient familiar, eficient i amabilíssim que no penses trobar d'entrada en un lloc al qual va tota la beautiful people, vips i gent de mal viure en general...

Personalment, penso que és una experiència única que paga la pena viure.

════════════════════════════════════════════════════════

I altres llocs de Menorca que em va recomanar l'amiga Esther i que només detallaré de passada indicant si em van provocar desig o no de tornar...

Cafè Balear
Passeig es Pla de Sant Joan, 15
07760 - Ciutadella de Menorca

Tel.: 971 380 005

Lloc bien al port de Ciutadella, amb bona cuina però servei un pèl distant i lent. Tornaria per la cuina, i sempre que ja hagin acabat les obres d'accés al local. Preu correcte.

Ca N'Aguedet
Lepanto, 30
07740 - Es Mercadal

Tel.: 971 375 391

Restaurant d'interior a on degustar plats i productes típics de la gastronomia de l'illa. Menú de migdia per uns 20 € i de degustació menorquina per 55 € per dues persones. Tot i tenir la mala sort de coincidir aquell dia amb un nombrós grup de l'Imserso, vam ser molt ben atesos. Repetiria sense problemes.

Smoix
Avinguda de Jaume I el Conqueridor, 38
07760 - Ciutadella de Menorca

Tel.: 971 382 808

A l'interior de Ciutadella, trobarem aquest restaurant de caràcter modern i cuina de les mal denominades d'autor, amb poques però selectes referències a la seva carta. Acollidor i amb RQP un xic elevada segons la meva percepció.

{ 4 comentarios... read them below or Comment }

1. Això si que és una Guia de Menorca... :)

I la caldereta del primer, com per anar-hi directe...

Abraçada!!

2. El mèrit no és pas meu. L’Esther és qui em va fer el llistat de recomanacions i jo només m’he limitat a tastar-los i dir la meva.

3. Molt bona aquesta "mini guia", gràcies a tots dos :-)

1. A veure si la pots gaudir! I ja diràs!!

Salut i gràcies a tu!

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -