Posted by : Jordi Castaño diumenge, 10 de juny del 2018



La Llave
Consell de Cent, 388
Barcelona

Tel.: 932 650 921





Aquesta setmana, una gran troballa en les habituals trobades dels 3 (o+) a Taula, aquest cop a un local de la Dreta de l'Eixample, que d'entrada pel seu aspecte exterior no ens va convèncer gaire... I és que es tracta del típic i clàssic bar restaurant de barri dels que hi ha a milers als xamfrans de la nostra ciutat, i que no inviten precisament a entrar si no és per la recomanació directa d'algú fiable...

A la zona de l'entrada, i un cop traspassada la terrassa exterior, ens trobem amb una completa barra i un menjador espaiós que conformen la zona de bar, per esmorzars i dinars. I al fons, a continuació de la cuina, hi ha un menjador molt confortable (amb reservat inclòs) que res té a veure amb l'aspecte de la resta del local. Només serveixen esmorzars i dinars, doncs són dels llocs que a les 7 del matí ja estan en marxa, i per tant, a les 17 hores ja tanquen portes.

La seva carta està estructurada en dos fulls, un en el qual apareixen el que ells anomenen “plats permanents” amb més d’una dotzena dels seus plats de sempre, i un altre amb els suggeriments del dia i en el qual també tenen alguna incorporació d’última hora. 

Pel que fa a la cuina, només avançar que és d'un nivell molt alt, amb producte molt fresc i top provinent de les cuines del proper mercat de la Concepció i del de la Boqueria, i que és d'un estil tradicional, amb plats contundents i molt ben acabats, entre els quals destaquen els guisats típics de la gastronomia dels nostres veïns (pochas, patates a la riojana, callos a la madrileña, cua de bou, o d'altres igualment clàssics i saborosos). 

Altres fets sorprenents (per la tipologia del local), són la carta de vins que et faciliten amb una tablet i en la que tenen cabuda ampolles de gran format i de diferents països i denominacions, o l'efectivitat i rapidesa de la cuina i del seu servei. 



Com sempre, el resum de la visita, els plats tastats i les anècdotes habituals a les nostres trobades, les podreu llegir al post que de forma conjunta hem fet a:


En resum, un restaurant que m'atreveixo a recomanar directament als amants de la cuina tradicional i sense «trampantojos» de cap mena. Aquella en el que el producte i les elaboracions clàssiques són les que et fan gaudir plenament dels plaers de la cuina. 

{ 4 comentarios... read them below or Comment }

  1. Precisament ahir dinaven a casa uns grans amics, no massa endinsats en el món de la gastronomia, però que sempre em pregunten "que?... algun descobriment nou?". Visiten el meu bloc però sense regularitat...

    I els vaig dir... "si... en tinc un.. el nom és La Llave"... I em van respondre impassibles: "ahhh si... tocant passeig de Sant Joan... fan una cua de bou molt bona"...

    Em vaig quedar una mica copsat...

    #nosemosnadie :(

    ResponElimina
    Respostes
    1. Imagino com et vas quedar... :-))))

      És el que té intentar anar de descobridor. I els llocs que segur ens perdem...

      Abraçada!!

      Elimina
  2. Pot ser us esteu tornant una mica "modernillos" i ara aquest el trobeu com una gran descoberta... :-DDD

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No sé que m'ha passat amb la notificació de comentaris al blog... però ara estic veient que em faltaven per contestar uns quants...

      Espero no tornar-me gaire modernillo. Ja vaig passar aquesta fase i espero no tornar. M'agrada més la cuina clàssica i em sento més còmode.

      Salut!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -