Posted by : Jordi Castaño dimecres, 15 de gener del 2014

Gades
Esparteria, 10
08003 - Barcelona

Tel. 933 104 455

http://www.gadesfondues.com



El passat 12 de desembre vàrem anar a sopar a un antic, típic i clàssic restaurant al barri del Born que està especialitzat en fondues i fosses, que segons em van explicar en un altre local d'aquest tipus (La Carassa), es diferencien en que les primeres són les de formatge i les de xocolata i les segones fan referència a les d'oli. 

S'ubica en un local centenari i té una decoració bastant sòbria amb parets sense folrar que deixen veure la pedra original. Servei força disposat i amable tot i que una mica lents a l'hora de servir. La temperatura interior aquell dia era elevada, com també el nivell de sonoritat, ja que va coincidir amb dia de celebracions nadalenques d'empresa, fet que es traduïa en llargues taules de gent més eufòrica i expressiva del que és habitual. Això i la calor van provocar una gran irritació a la meva gola, ja que per entendre el que deia el meu veí de taula havia de pujar molt el to de veu.

Pel que fa al menjar en si, ens van preparar uns entrants per compartir i que van ser els següents:

- Carpaccio de tonyina. Excessivament macerat en llimona.   

Carpaccio de tonyina

- Paté. Tret de l'acolorida presentació del plat no em va aportar res de nou.
Paté

Carpaccio de bacallà. A l'igual que va succeir amb l'anterior carpaccio, una 
excessiva maceració li va restar protagonisme al bacallà, tot i que estava força millor que el primer.
Carpaccio de bacallà

- Carpaccio de vedella. Massa verd per tan poca carn. Complicat de repartir, ja que totes aquestes racions eren per tres o quatre comensals.
Carpaccio de vedella 

- Coca de gorgonzola amb ceba caramel·litzada. Amb diferència, el millor dels entrants. Bona i cruixent la coca i formatge de qualitat.
Coca de gorgonzola amb ceba caramel·litzada

A continuació, van portar unes fondues de formatge. La primera amb all i l'altre amb bolets. Personalment em va agradar més la d'all. Vaig trobar que les verdures amb què van acompanyar-les estaven molt poc fetes (i això que m'agraden al dente). Però el millor per sucar en aquesta mena de fondues, segueixo pensant que són els trossos de pa.
Fondue de formatge

A continuació, una fondue de carn, que van servir amb talls de llom i de filet. El filet de primera, no tant el llom (imagino que seria d'una part amb més nervi i no la vaig gaudir). 
Fondue de carn

I les postres van ser uns talls de tiramisú (molt bo) i de pastís de xocolata, que com es pot veure a la fotografia quasi no em va donar temps de retratar.
Tiramisú i pastís de xocolata

I una fondue de xocolata negra, negra, que estava força potent i molt bona.
Fondue de xocolata

Vi blanc i negre pels plats principals i una mica de cava per postres. El preu, tot i que estava tancat a 36 € es va disparar fins als 45 €, ja que vàrem demanar més ampolles de les previstes.

Conclusió: està bé per anar en grup a fer una mica de festa i gaudir d'un menjar compartir com són les fondues, però per mi, molt millor en quant a qualitat del menjar i entorn del local (aneu si no el coneixeu ja que és realment al·lucinant) La Carassa que està molt a prop i és força més tranquil.


{ 4 comentarios... read them below or Comment }

  1. Aquest només el conec de passar per fora i en tinc referències del meu fill que hi ha anat en algun sopar de grup...

    En canvi si conec la Carassa, que resulta molt peculiar. Hi vaig anar fa uns 5 o 6 anys i força bé.

    M'agraden les fondies , raclettes i tots aquests plats. L'altre dia una persona de total confiança en tema formatges (i que ara treballa a Suisa), em va recomanar el Basilea, que està per la zona Sagrada Familia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Prenc nota, ja que he sentit parlar bé d'aquest que anomenes, però té difícil superar el nivell de La Carassa... Al menys en lo relatiu a la ambientació i decoració...

      Salutacions.

      Elimina
    2. Segur que l'ambientació no està a l'alçada de la Carassa..!!. Imagino el Basilea aquest una mica com demodéé de barri... :)

      Però com t'he dit, el que m'ho va recomanar, té el morro fi en aquests temes i de fet ara treballa a Suissa i només ve els caps de setmana, em va donar confiança....

      El primer que el tasti, ja ho explica...

      Salut!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -