Posted by : Jordi Castaño divendres, 29 d’agost del 2014

El Molí de Bramasacs
25725 - Víllec (Martinet) - La Cerdanya

Tels. 973 515 200 - 685 312 937

www.bramasacscadi.com


Fa uns dies i tot aprofitant una breu estada per la Catalunya Nord, vàrem tenir la sort de conèixer un encantador restaurant, tant pel seu indret com per la seva cuina, que ens van recomanar (i molt bé per cert, Stella) a prop de Martinet i on ens van dir que es menjava força bé.

Està situat a Víllec què és una petita població situada al municipi de Montellà i Martinet, a la qual s'accedeix per una estreta carretera a on és complicat que passin dos vehicles (tampoc és que hi hagi molt més trànsit...). 

El restaurant en qüestió està situat en un antic molí del segle XVII que va ser restaurant fa uns pocs anys pels actuals propietaris: en Venanci a les taules, i la Nany als fogons (no és que el conegui, sinó que ho he vist a la seva web). Només estan ells dos, i no crec que sigui necessari més personal per les reduïdes dimensions dels menjadors. A més, la casa disposa de quatre habitacions perquè els amants dels bolets puguin anar a caçar-los. 

Com restaurant, i ho dic de memòria, disposa de cinc o sis taules al menjador de la planta baixa i un parell o tres més en la planta superior.  El tipus de cuina és el clàssic de menjar casolà de muntanya (tret d'alguns plats, com el pop) preparat amb productes de la zona i respectant el receptari tradicional català.

Aspecte exterior del  restaurant

A més dels plats de la carta, disposen dels plats del dia destacats en una pissarra exterior i en una carta a part a l'interior del local. A més, en Venanci, s'encarrega de recitar la llista per si algú no s'assabenta. 

Plats del dia
Els plats que vàrem escollir aquell dia com entrants, van ser un digestiu trinxat de la Cerdanya amb pop a la brasa. Molt bo el trinxat i sorprenentment tendre el pop i no perquè dubti del nivell culinari de la xef, sinó més aviat pel fresc del producte en relació a la seva llunyania amb el seu habitat.

Pop a la brasa amb trinxat de la Cerdanya

Un carpaccio de bacallà amb bons tomàquets i mostassa (aquesta última, potser en quantitat massa generosa...).

Carpaccio de bacallà

Una amanida tèbia amb moixerigues (o moixernons o carreretes). Bé.

Amanida tèbia de moixerigues

I de segon plat, jo vaig demanar uns peus de porc amb ceps que crec que són uns dels millors que he tastat a la meva existència... A banda del seu sabor espectacular, he de dir que em va sorprendre la mida dels peus, ja que quan els compres a ciutat, habitualment, tens un 60-70% d'ossos i en aquest cas, la carn era de més del 50%. És una apreciació feta totalment a la babalà, però és el que em va semblar. La textura dels peus i el sabor de la salsa (tret de l'afegit dels ceps) em va recordar els que em feia la meva mare fa un bon grapat d'anys i amb els que no m'ha tornat a delectar...    

Peus de porc amb ceps

Un altre segon, va ser una vedella del molí amb verdures i bolets, que no vaig tastar, però per la pinta que feia semblava de les que es fonen al paladar.

El vi amb el qual vàrem acompanyar tot l'àpat va ser un Collbaix Cupatge del Celler El Molí i de la D.O. Pla de Bages. Molt recomanable per un cost de 14 € l'ampolla.



Del parell de postres que vam demanar ja no vaig arribar a fer cap fotografia, i això que eren espectaculars (ambdós de fora de la carta).

En resum, un lloc imprescindible si esteu per aquestes terres i voleu un lloc tranquil amb una excel·lent cuina casolana. Si a més, és temporada de bolets i aprofiteu el dia per omplir el cistell, ja ni us explico...

El preu, uns 30-40 € per cap sense filar gaire prim... Més que just per la qualitat i el "carinyu" que posen els seus propietaris a la seva feina i per tant, un lloc molt recomanable al que de ben segur tornaré.

{ 8 comentarios... read them below or Comment }

  1. Aquest el tinc totalment descontrolat... O no existia en els meus temps de quan em tocaven els caps de setmana a la Cerdanya o no em vaig assabentar de la seva existència.....

    Però si que els plats són dels que m'agraden...

    Una abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ricard,

      Si no vaig errat ja que et parlo de memòria (i aquesta ja no és el que era...) a la façana del molí hi havia una placa que venia a dir que s'havia restaurat a principis d'aquest segle (l'any dos mil i pico...). Si tu pujaves per la Cerdanya amb anterioritat, és normal que no el coneguessis...

      Si tornes a anar algun dia per allí, o bé de baixada cap a casa, dona-li una oportunitat i si t'agrada la natura, ves amb una o dues hores d'antelació per fer una bona passejada pels voltants i agafar gana.

      Abraçada!

      Elimina
  2. Hola Jordi,
    S'aprecia la qualitat dels productes, el bon fer i la sensibilitat en la seva presentació:))
    Pot haver un petit gelat de formatge-menta a l'amanida?
    PD: He vist que has anat a Compartir, fantàstic!!, m'han agradat el post i les fotos!!!
    també vaig anar gairebé al començament, Positiva evolució Tinc pendent tornar.. Com sempre falta de temps:))
    Et deixo el post:http://cuinacinc.blogspot.com.es/2012/06/compartir-cadaques.html

    Fins aviat,
    Fina

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Fina

      Sento no poder contestar la teva pregunta, ja que no és el plat que vaig demanar... i em vaig limitar a fotografiar-lo... L'amanida no és precisament un dels plats que acostumi a demanar quan surto a menjar fora, a no ser que estigui inclòs al menú (prou coses rares i proves faig a casa...).

      El Compartir em va agradar força, tot i que crec que podria millorar la meva percepció si haguéssim estat un grup més nombrós de comensals (només anàvem la meva dona i jo) per poder tastar més plats de la seva carta. Una cuina molt bona i un servei d'allò més atent.

      El meu post, dubto que arribi a l'alçada del teu en quan a detall, expressió i enteniment gastronòmic, però que consti que jo ho intento, eh? ;-)

      Salutacions!

      Elimina
  3. Uf, em queden molts lloc per visitar en aquest "petit país". Quan et poses a viatjar no és tan petit.
    Es veu un lloc encisador per fora i per dins ja veig les fotos, la del peus de porc ja em fa imaginar...
    Ja el tindré en compte en una propera visita al nord del país.
    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No ho dubtis Pepa. Al tenir un menjador amb tan poques taules tens la sensació d'estar com a casa. Tot i estar només el xicot aquest per servir, no vaig tenir la percepció d'esperes llargues entre plat i plat. I al acabar i deixar els diners del compte a taula, vaig anar a buscar al Venanci per acomiadar-me i felicitar-lo a ell i a la dona per la seva cuina (i et puc ben assegurar que no és precisament un fet habitual en mi i que més aviat soc massa poruc per aquestes situacions...).

      Si tens oportunitat de conèixer el lloc, estic segur de que t'agradarà.

      Salutacions!

      Elimina
  4. Amb tu tenim el turisme gastronòmic nacional assegurat!!. Farem una llista per quan sortim de visites.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la confiança Lluïsa. De fet, ja tinc una llista feta al Foursquare amb tots els restaurants que vaig visitant. El que no sé, és el temps que la mantindré, ja que els últims canvis que han fet, no m'agraden gens i em costa molt de buscar i trobar llocs que abans eren infinitament més intuïtius de trobar.

      També estic fent un mapa dinàmic des del Google Drive per mirar d'inserir al blog, però vaig una mica a pams i amb el mètode de prova - error.

      Salutacions!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -