Posted by : Jordi Castaño diumenge, 1 de febrer del 2015

Restaurant Picasso
La gola del Ter
17257 - Torroella De Montgrí

Tel. 972 757 572


Vàrem anar a parar a aquest amagat restaurant de la mà d'uns bons amics, dels que sempre volen compartir les seves troballes gastronòmiques (i a fe de Déu que en coneixen unes quantes...).

Situat al costat mateix de Torroella de Montgrí, s'accedeix des de la carretera principal, a través del camí que porta a la platja de la gola del Ter. Es tracta del restaurant d'un senzill hotel d'aquesta localitat, en el que ells mateixos s'encarreguen de pescar les angules i conservar-les vives per al delit dels seus comensals.

Les angules les serveixen encara vives a una cassola de fang amb una mica d'oli calent, uns alls i uns talls de bitxo. I a part, et porten una altra cassola amb oli calent per que t'afegeixis tu mateix la quantitat que estimis adient i així, amb l'ajut d'una forquilla de fusta i tot remenant, les angules es van cuinant i, a més, es va formant un deliciós pil-pil en el que acabes forçosament sucant una ingent quantitat de pa. Imagino que el pecat capital de la gola, ha de venir d'aquest plat, sinó, no sé d'on més pot venir...

Les havia tastat amb anterioritat al Delta del Ebre, però congelades i he de dir que no tenien absolutament res a veure... Això era un autèntic plaer pel paladar, i a partir d'ara, crec que almenys un cop l'any, baixaré per allà a fer-los una visita. 

Cassola d'angules


I com segon plat, ens vam haver de menjar als pares de les criatures... Un suquet d'anguiles de traca i mocador. Van portar una gran cassola per anar-nos servint nosaltres mateixos, i algun afortunat (entre els que em puc contar) vàrem poder repetir una ració pràcticament igual que la que veieu a la fotografia...

Suquet d'anguiles

No puc explicar gaire més de l'experiència al restaurant, ni recomanar una altra cosa que no siguin aquests dos plats, També vàrem demanar postres (unes creps amb Grand Marnier amb la massa una mica gruixuda, i alguna altra que no recordo) però tampoc em van semblar com per destacar-los especialment. Ignoro si la resta de plats que tenen a la carta són tan bons i tan ben preparats com aquests dos (també recordo unes croquetes de rostit que ens van servir d'aperitiu i que em van semblar molt bones), però del que estic segur, es que si vaig fins allà, no serà per menjar un tall de pollastre amb patates (amb tot el meu respecte a aquest plat, que m'encanta). Pel que fa al preu, si tenim en compte el preu que podem arribar a pagar a ciutat per una cassola d'angules, em va semblar econòmic i tot. La cosa va quedar per 80 € per cap, amb les cerveses de l'aperitiu, tres ampolles de vi, les postres i els cafès.

Un lloc que recomano a ulls clucs, si més no, per fer un estudi gastronòmic i monogràfic d'aquest animal, des de la seva més tendra infància fins al zenit de la seva existència.

{ 8 comentarios... read them below or Comment }

  1. Fa venir ganes... fa anys que no menjo angules i per les postres cap problema, que puc prescindir d'aquest complement...

    I aquest poble de Torroella, deu trobar-se cap amunt oi? ... Ves que no sigui a prop d'aquell cuiner que parlàvem ahir per Face...;)

    Abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs per la temporada vinent, ja organitzarem una trobada i ja m'ofereixo jo a fer de xofer (encara que semblarà la pel·lícula de "Paseando a Miss Daisy"...).

      Per cert... Amb els dos matrimonis que vaig tenir el plaer de compartir taula, coincidíem totes tres parelles, en que el restaurant Les Cols, al que tots havíem estat, no és pas mereixedora de tanta fama i que hi han molts llocs amb menys estels, que el superen de llarg. Ho dic pel comentari teu, en el que deies que sempre has sentit parlar bé... a no ser que volguessis ser "politicamente correcto" que no crec que sigui el cas..., oi? ;-).

      Abraçada!!

      Elimina
  2. Sóc una pobre mortal que no ha tastat mai les angules així que t'agreixo aquesta recomanació per si m'animo a menjar-me als petits. Al pares sí que els he menjat però suposo que no tenen res que veure...

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Res a veure Pepa. Tot i que també m'encanten.

      Tu que et mous més per la zona del Delta, per allà sé que també hi han bons llocs per provar les angules, però pel que tinc entès i segons em van comentar les parelles amb les que vaig anar, les d'aquest lloc són les millors (i t'asseguro que són de fiar...). Crec que paga la pena fer el viatge. T'ho prens com una excursió amb final feliç... :-)

      Salutacions!

      Elimina
  3. Hola Jordi,

    Les fotos parlen per sí mateixes. Molt interessant troballa.

    Salutacions!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com bé dius, és una molt bona troballa. Tot i que sempre et diuen que no s'han d'escampar gaire aquests llocs, jo sempre he pensat que les coses bones, s'han de compartir i "disfrutar"... ;-)

      Elimina
  4. Això ha de ser tota una experiència!. Haig de confesar que les angules, les de veritat, no les he tastat maig ;-(

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo, com ja dic, lo més aproximat van ser unes congelades al Delta del Ebre, de les que tampoc recordo gaudi especialment... Però aquestes... les has de tastar si o si...

      Salutacions!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -