Posted by : Jordi Castaño diumenge, 21 de juny del 2015

Tlaxcal
Comerç, 27
08003 - Barcelona

Tel. 932 684 134

www.tlaxcal.com
info@tlaxcal.com



Fins ara, la meva experiència a la gastronomia mexicana, a part dels meus intents a la cuina de casa, es limitava a dos restaurants: El Mexicano de Sant Cugat, senzill, però amb una cuina molt efectiva (ignoro si pertany a una cadena, ja que a Barcelona tenen un d'igual) i Niño Viejo, del clan Adrià & Iglesias, que intenta aparentar més del que realment és, i que com podreu llegir a la seva entrada, em va deixar bastant indiferent. 

Fa uns dies, amb la meva filla petita (és molt fan del guacamole i dels tacos) vàrem anar a tastar aquest, que el tenia des de feia ja molt de temps a la llista de pendents i del que recentment em van fer recordar.

Està situat al carrer Comerç, just a tocar del Born CC, i és un local no massa gran amb decoració sòbria i moderna alhora (ja va de sèrie i incorpora l'ADN del barri) i amb l'espai aprofitat al màxim amb taules altes amb tamborets al llarg de l'establiment. Així doncs, si el que voleu és tranquil·litat i una romàntica vetllada amb sobretaula, potser no és aquest el lloc més adient. I si el que busqueu és gaudir o tastar per primer cop aquesta gastronomia, crec que haureu encertat el lloc, doncs a mi, em va agradar força més que qualsevol dels altres dos que fins ara havia tastat.

A la carta, a part dels imprescindibles tacos, tenen d'altres per compartir (guacamole, quesadillas...) i plats freds (amanides, ceviches...). Et porten d'entrada les diferents salses que et serviran per amanir els diferents plats que demanis. A la fotografia, a la dreta i de baix a dalt, les salses amb un grau de picant, que tret la de la part superior, les altres dues eren molt suportables. I a la dreta, una mica de llima i uns talls de no sé quin ingredient (no vaig recordar preguntar-ho) però que vaig tastar sol i que no puc dir que no fos bo. 

Salses i acompanyaments


Vàrem compartir un guacamole amb totopos, que és dels millors que he tastat (tant el primer com els segons). El color de la fotografia no fa justícia a la qualitat de l'elaboració. Si comparem aquest plat amb el mateix que ens van servir al Niño Viejo, ens surt una RQP d'allò més elevada si tenim en compte que allà vam pagar quasi 10 € per una ració que no crec que fos ni la meitat (ni de quantitat, ni de qualitat). 

Guacamole amb totopos - 7,50 €


I uns tacos per cadascun, però que també vàrem mig compartir. Els del pastor (de porc), els millors. Em sobrava la pinya, però amb apartar-la del plat és suficient.

Tacos al pastor - 7,50 €


I uns tacos sudadero (de vedella) que com comentava la meva filla, semblava la pasta dels canelons de la iaia. També molt bons, però després de tastar els del pastor, quedaven en un segon pla. 

Tacos sudadero - 8,90 €


Tot plegat, amb un refresc, una cervesa i un cafè no va arribar a 32 € (poc més de 15 € per cap). Un molt bon preu per la qualitat que ofereixen i l'entorn en el qual està situat. Una excel·lent relació qualitat (o satisfacció) preu. 

A falta d'un altre que tinc pendent d'anar, i que em varen recomanar fa uns dies, crec sincerament que és dels millors llocs de Barcelona per gaudir de la cuina de Mèxic en un agradable ambient i amb un servei proper i eficient. 

Per cert. El que m'han recomanat es diu Taqueria Tamarindo i està al carrer Aragó a l'alçada de Balmes. Si algú el coneix o ha sentit parlar, s'agrairien els comentaris (siguin bons o dolents). 

{ 15 comentarios... read them below or Comment }

  1. Jo poc et puc ajudar en mexicans... algun de cadena de quan el meu fill era adolescent i li va agafar el període 'tacos' i la experiència compartida amb tu al "nen vell", del que per cert, no he llegit cap més post excited... Deuen haver gastat el pressupost... :)

    Aquest que publiques avui, té bona fama... i el que he llegit d'ell sempre ha estat en positiu...

    Per cert... anota el vegetarià que publico avui, per quan la teva filla gran, necessiti d'aquests serveis...

    Abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És una molt bona opció pel dia que estiguis pel Born i no vulguis repetir, doncs crec que per aquest barri ja deus tenir-los pràcticament tots visitats.

      Sembla que la bombolla mexicana dels Adrià & Iglesias s'ha començat a desinflar, doncs com bé dius, ja no se sent parlar gaire d'ells (potser tenen sempre ple i no els hi cal... ;-)).

      Ara et llegeixo. Abraçada!

      Elimina
    2. a mi el niño viejo em va agradar, tot i el preu. és molt bon mexicà. per és preu adrià... jo diría que ho tenen força ple sempre... so excited!!! :-)

      Elimina
    3. Ho veus, Ricard... Home de poca fe... Ja et deia jo, que si no senties parlar del lloc, era per que el tenien a vessar... ;-)

      Elimina
  2. Doncs del Tamarindo no en sé res però el tindré en compte ara que comencen les vacances i em bellugo una mica ;-)
    Lo tacos del pastor son bons, però per a mi els "carnitas" i els de "cochinita pibil" són els més gustosos. Suposo que tindrien aquests a carta també.
    Hala, ja tenim altre lloc pel Born apuntat! Gràcies!

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant que els tenien a la carta. I tens raó amb que són els mes gustosos, però aquell dia van tocar aquests dos. És el tipus de cuina ideal (quan és bona, es clar) per anar en grup i poder tastar uns quants tacos per cap.

      Salutacions!!

      Elimina
  3. Hola Jordi,

    M'agrada la cuina mexicana i és difícil trobar restaurants que no segueixin els tòpics no reals d'aquesta gastronomia. Aquest que comentes sí que sembla prou autèntic. Las Mañanitas Tex Mex també val la pena.

    Salutacions!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Alfredo! Anoto el que em dius, doncs ara a la petita li ha donat per aquest tipus de cuina i els pocs cops que sortim a sopar fora, no em deixa triar gaire el tipus de restaurant.

      I si que em va semblar força autèntic.

      Salutacions!!

      Elimina
  4. Hola Jordi,

    M'agrada la cuina mexicana i és difícil trobar restaurants que no segueixin els tòpics no reals d'aquesta gastronomia. Aquest que comentes sí que sembla prou autèntic. Las Mañanitas Tex Mex també val la pena.

    Salutacions!!

    ResponElimina
  5. Hola Jordi,

    Jo vaig anar al Febrer del 2014 i la veritat que em va agradar moltíssim.

    Vam començar amb uns Nachos (8,50 €) i seguidament la meva núvia un taco 'Campechano' (10,30 €) i jo un de Llengua (8 €).

    Per beure uns margaritas per cadascú (2 x 7 €) ella un de Mango i jo un de Llima, molt bons. Jo vaig sortir rodant del local perquè la meva núvia no es va prendre el còctel (massa fort per ella), el va substituir per una Coca Cola (2,60 €).

    Per a postres un flam (5,10 €) no me'n recordo com era però el preu una mica passat de rosca i per acabar uns tallats (2 x 2,60 €), també veig que els cafès estan una mica pujats de preu.

    Total: 53,7 € dues persones

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres! No recordo el preus de les postres ni el del cafè, però no em sona que fossin tan elevats (vols dir que 2,60 € no era pels dos tallats? Em sembla totalment fora de lloc...).

      No sé perquè, però no acostumo a acompanyar el dinar amb còctels. Soc més de vins, i en llocs a on la carta és limitada, demano cervesa. De totes formes, Déu n'hi do la clatellada amb la beguda...

      Pel que dius, coincidim amb la qualitat del menjar.

      Salutacions i gràcies per passat i dir la teva.

      Elimina
    2. Ara que dius el cafè, he revistat el compte i sí que és 1,30 € cadascun, tinc la fotografia del compte però solament de la comanda, el preu total no surt (el que t'he posat abans ha sigut la suma de tot).

      Doncs el total passa de 53,7 € a 52,4 €.

      Jo també sóc de vi o cervesa, però el cambrer ens va recomanar el còctel, potser és per la meva pinta de 'guiri'.

      Elimina
  6. hola jordi! veis que et va agradar! ;-) és un dels bons de barcelona! jo en sóc bastant fan del mexicans... la taquera tamarindo la tinc pendent. per un dels tops és "la taquería", prop de la sagrada família. i un mexicà gastro molt bo, l'oaxaca, a pla de palau, és un altre rollo... no és tex mex. a mi las mañanitas em va semblar correcte, però no per recomanar... lloc bastant senzill, en quant a cuina, local i servei.

    ResponElimina
    Respostes
    1. també recomano los azulejos, que s'allunya del tex mex. i la maniche i el alejibre... apa, ja tens deures! :-)

      Elimina
    2. Tinc anotats com pendents, La Taqueria, La Taqueria Tamarindo i el Oaxaca (tot i que aquest em sembla que va més del pal del Niño Viejo, no?). Anoto la resta, ja que la petita últimament no surt dels tacos, el guacamole i els rotlles primavera als xinesos.

      Salutacions!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -