Posted by : Jordi Castaño diumenge, 1 de novembre del 2015

Bell Port
Passeig del mar, 1
17230 - Palamós

Tel. 972 315 772

www.restaurantbellport.com
info@restaurantbellport.com



Feia massa temps que no anava a una de les meves localitats favorites de la Costa Brava i quan amb la meva filla vàrem decidir passar el dia fora (tot sent dissabte), no ho dubtàrem i vam sortir d'hora per aprofitar el dia i visitar tots aquells llocs que coneixíem de quan passàvem els estius i els caps de setmana, ara fa ja uns quants anys.  

Vam coincidir tots dos en el fet que no havia canviat gaire en aquests deu anys que han passat, ja que poques novetats vam veure tant pel que fa a urbanisme, com a botigues (fins i tot, encara estava aquell senyor gran a qui comprava les verdures al carrer Pagès Ortiz). És una localitat que, tot i ser força gran, sempre té el mateix perfil d'habitants i no varia gaire. I el turista que arriba fins aquí, crec que té molt clar el que busca: gaudir d'un producte de primera en un entorn familiar.

Juga Palamós amb dos significatius avantatges pel que fa a la gastronomia: el port pescador i la marca reconeguda de la seva gamba. Però tampoc podem oblidar que estem en una comarca que també destaca per altres productes com els bolets, la vedella de Girona, etc. Amb tot aquest recull d'excel·lents ingredients, ja podeu fer-vos una idea de com de bé es menja per aquí...

Després de tants anys per aquell poble, vaig conèixer un grapat de bons restaurants: La Gamba, El Celler de la Planassa, Selvatana, Mas dels Arcs (als afores), etc. , però al que sempre tornava una i altra vegada, era al Bell Port. No és ni el més maco, ni el més elegant, ni tan sols el que té la cuina més elaborada... Tan sols, té dues qualitats que a mi em fan tornar a un restaurant: una cuina sincera i autèntica amb un bon producte i un servei atent i eficient, fins i tot durant els tres mesos d'estiu i màxima afluència de turistes (que poden acabar convertint en un infern un àpat a qualsevol dels millors restaurants del poble).       

Ja portàvem la idea de compartir unes gambetes i un altre entrant i que cadascú demanes el principal que més de gust li vingués. Així, van arribar les gambes, d'una mida considerable sense arribar a ser la gamba grossa. Molt saboroses (que de fet, és com habitualment són les gambes d'aquesta localitat) i cuinades al seu punt (almenys pel meu gust). He de dir que vaig gaudir doblement d'aquest bé de Déu, ja que la meva filla em passava els caps que segons sembla, no li fan el pes. Ella s'ho perd...   

Gambes a la planxa - 30 €


I uns tendres calamars a la romana fregits amb una fina capa d'arrebossat i sense cap excés d'oli. Jo me'ls estimava més a l'andalusa però em van convèncer que els demanes cuinats així, i crec que ho vam encertar.  

Calamars a la romana - 17,90 €


Com a plat principal vaig demanar per a mi, un rap a la donostiarra.  És aquesta precisament, la cuina que mai hem d'oblidar. Producte fresc, preparació senzilla que no amagui els sabors dels ingredients principals i acompanyaments que fins i tot siguin capaços de millorar el plat. En aquest cas, les patates (no oblidem pas, que són unes simples patates) estaven increïblement bones. Ei... i el rap també, però si a Palamós no et porten un bon peix a la planxa, ja tindria delicte...   

Rap a la donostiarra - 24,40 €


I la nena, patates amb ous de pagès i pernil ibèric, que va dir que estaven molt bones. 

Patates amb ous de pagès i pernil ibèric - 13,50 €


I de postres, ella es va demanar unes creps suzette que déu n'hi do la quantitat del plat... Vaig haver-la d'ajudar per acabar.

Creps suzette - 9,10 €


En resum: en una localitat a on no és gens complicat menjar bé o molt bé, per mi és una de les primeres opcions, per tot el que he dit. No és econòmic (115 € va pujar el compte finalment amb les begudes i els cafès), però s'ha de valorar el producte fresc, la qualitat del servei i l'entorn en què s'ubica. Ah! I els arrossos que fan, mereixen capítol a part (són dels més saborosos que he tastat). 

{ 6 comentarios... read them below or Comment }

  1. Pel que expliques, si jo voltés per Palamós, aquest seria el meu restaurant.

    Pel que em coneixes, ja saps que els meus gustos són senzills d'elaboracions i els calamars i el rap, ja els signava ara mateix.

    Abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si. Seria com el teu Germans Miquel de Cambrils.

      Jo sempre que he anat he menjat de conya i m'han tractat com a un rei. A més, quan tenia a les nenes petites i anava a la platja. encarregava allà els arrossos i fideuas per portar a casa.

      Abraçada!

      Elimina
  2. Girona la tinc per estrenar al bloc i aquest no estaria malament. Jo també acostumo demanar calamars i similar a l'andalusa, això de la romana em fa por però veig que aquí no cal tenir-ne.
    Amb bon producte ha d'haver-hi un bon plat!

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs et perds un munt de bons restaurants... Crec que és la zona on he fet els millors àpats.

      I Palamós té un encant especial...

      Salutacions!

      Elimina
  3. Si es que al final, si és un bon producte, qualsevol enmascarament sobra. On estigui un bon peix fresc... estic amb el Ricard.

    ResponElimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -