Posted by : Jordi Castaño diumenge, 25 de setembre del 2016

Mosquito
Carders, 46
08003 - Barcelona

Tel. 932 687 569

www.mosquitotapas.com


Al barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera, al districte de Ciutat Vella de Barcelona, trobem aquest senzill i econòmic bar de tapes asiàtiques. La proximitat al Born i al Parc de la Ciutadella i la popularitat dels seus preus, fa que sigui un lloc que sempre estigui ple a vessar. De fet, ja havia intentat anar un parell de cops a sopar sense èxit i és que si ets tant boix d'anar sense reserva, t'anoten el nom i el nombre de persones en una pissarra i van cridant a mida que hi ha disponibilitat de cadires o tamborets. O sigui, que podeu imaginar la gentada que es forma a la porta del local... I només hi ha disponibilitat de reserva als vespres i per a grups de 6 o menys persones. 



El local és de reduïdes dimensions amb una senzilla decoració amb taules i cadires rústiques de fusta que són a compartir amb altres comensals. Disposa a més, d'unes barres amb tamborets alts a on també ens podrem acomodar sense problemes. El sistema de carta consisteix en un full que et deixen i en el que figuren tots els plats de la seva carta, podent escriure directament a la mateixa indicant la quantitat de plats que volem de cadascun. Tot i que l'oferta estrella de l'establiment són els dumplings, disposen d'altres tapes de procedència vietnamita, xinesa o coreana. Divideixen la carta en tres apartats (postres a banda) com són: els dumplings (en totes les seves variants), plats calents i plats freds. Com podeu veure a la carta, els preus són més que populars i ens permeten menjar per un import que pot oscil·lar entre els 15 i els 20 €, o fins i tot menys, si acompanyem l'àpat amb aigua. 



Aquell vespre, vàrem anar sense reserva però molt d'hora (no eren encara les 8...) i així no vàrem tenir gaires problemes. Però tot i així, ens van acomodar en els dos últims tamborets disponibles de la barra i quan van quedar lliures dues cadires, vam compartir taula amb una altra parella. De totes maneres, encara que sigui més còmode seure en una cadira, si teniu oportunitat d'estar a la barra que té visibilitat a la cuina, us ho recomano, doncs és un autèntic espectacle veure com treballes els cuiners farcint dumplings i altres peces. 

L'altre aspecte destacable del lloc, és la gran oferta i especialització en cerveses artesanals de les quals disposen. Com és un tema que no domino i en el que no m'he volgut endinsar gaire, vaig deixar en les seves mans l'elecció d'aquesta, que va ser una gerra de Fürstenberg Pilsner que com era ple mes d'agost i estava fresqueta, doncs ja la vaig gaudir prou.

Jo vaig demanar un parell de tapes de dumplings consistents en uns baus d'anguila i uns shaomai de porc i llagostí. Encara que hi ha qui no es creu que amb això es pot sopar, dono fe que vaig sortir prou satisfet. De totes maneres, penso que la millor forma de gaudir d'un lloc com aquest és anant un mínim de quatre persones i compartint diferents tapes de la seva carta.

Anguila bao 

Porc i llagostí shaomai


I els plats escollits per la meva filla vegana, van ser uns baus de verdures i uns guotie de verdures, que de fet és un altre tipus de dumpling acabat a la planxa, i un bol d'arròs. 

Crystal verdura bao

Verdura guotie


I tot això, com podeu veure, per un preu de poc més de 13 € per cap, que si haguéssim demanat aigua, potser no hauria arribat ni als 10 €... Penso per tant, que és un bon lloc a on gaudir i tastar una cuina de tapes asiàtiques per un preu força competitiu. Convenient reservar uns dies abans (tenen força demanda) i recomanable, com he dit abans, anar un mínim de quatre persones per així poder tastar més plats de la carta. 


{ 12 comentarios... read them below or Comment }

  1. Ja saps que jo m'hi he deixat caure algunes vegades i mai he sortit descontent... Però sempre en hores "europees".... Allò de sortir de Santa Caterina, t'adones que ja han passat les 12 i et dius.... fem volteta i a les 12:45 ens plantem allà...

    Com diu el nostre amics (que no anomenarem aquí), es veu que sanitat, fa temps que no passa per allà i que els glutamats, entren a carretades.... Però això segur que passa en molts més llocs i fins i tot en un dels llocs tops de Formentera, d'aquells que tothom surt excited, aquest darrer estiu, quan hi vam anar, els glutamats "campaven a sus anchas"....

    Vaja... que no tinc pas cap inconvenient en tornar-hi per allò de "ojos que no ven, corasón que no siente"... :)

    Abraçada!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. També hi han llocs on els glutamats campen lliures i feliços, però ni de conya s'apropen als nivells de SQP d'aquest (#yatusabesmiamol).

      Jo vull tornar un dia a tastar altres tapes o plats de la carta que no siguin dumplings, que em van fer molt bona fila. O sigui, que quan vulguis.

      Abraçada!!

      Elimina
  2. Doncs jo l'apunto per alguna nit de golferia per Bcn. :-)

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Realment, és molt bona opció per no marxar, com a molts altres restaurants de la zona, amb la sensació de que t'han pres el pel...

      Salutacions!!

      Elimina
  3. Te molta fama i he provat alguna cosa d'ells en alguna fira, però no al restaurant... sembla força bo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anima't i ves-hi. Penso que la RQP és força interessant i tens moltes i variades opcions. Tot i que com comento, si aneu en petit comité de 4-6 persones, gaudireu molt més.

      Salutacions!!

      Elimina
  4. Com que ho tinc relativament a prop de la feina, intentaré acostar-m'hi un migdia. Amb glutamats inclosos fa molt bona pinta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els glutamats són el millor... ;-)

      Fora conyes, a mi em va agradar el nivell de cuina i em va al·lucinar el preu. Local atapeït i ambient progre i modelno, però no es pot tenir tot a la vida.

      Salutacions Manel!!

      Elimina
  5. Jo també hi he estat unes quantes vegades i sempre he sortit satisfet. de les opcions carnívores jo em declaro absolut seguidor de la cnsalada al vapor i de l'ànec fegit 2 (vam preguntar la diferència entre l'1 i el 2 i em sembla recordar que era que el 2 era un ànec ecològic)

    Ramon

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres!! Hauré de tornar aviat a tastar aquests plats que dius. De fet, quan vaig veure la carta, van ser dels que em van cridar l'atenció. I si a més, em dius que estan bé, motiu de més per animar-me a anar.

      Salutacions i gràcies per passar.

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -