Posted by : Jordi Castaño diumenge, 14 de juny del 2015

Leku
Joan Güell, 189
08028 - Barcelona

Tel. 934 903 810

www.restauranteleku.es




Un cas curiós l'història de la reserva en aquest restaurant... Vaig reservar entre setmana, després de consultar el calendari i aprofitar un d'aquells dies en què sembla que el món es paralitza per veure a 22 personatges corrent al darrere d'una piloteta. Habitualment, no tinc mai cap problema per aconseguir una reserva aquests dies especials, però en aquest cas, em varen trucar per telèfon i em van comentar que estaven pendents del sorteig, ja que en funció de si jugava o no el Barça aquell dia, no podien agafar-me la reserva (crec recordar que em comentaren que tancaven els dies que jugava aquest equip, però no sé si és per proximitat al camp o per algun altre motiu). Després de dubtar per uns moments si anul·lar o esperar per veure el resultat del sorteig en qüestió, em vaig decantar per aquesta última opció i vaig traslladar finalment la reserva a la següent setmana que tenia pensada.

Com ja he dit, el restaurant està situat al barri de Les Corts, relativament a prop del camp del Barça. És un local de tall modern i funcional amb suficient espai entre taules, molt agradable i amb un tracte proper. 

A part de la carta, que no és gaire extensa (set entrants, set plats de carn i tres de peix), vaig deduir pel que ens van explicar, que tenen a més una sèrie de plats fora de la carta, que són els que demanden els habituals de la casa i que no els hi deixen mai de demanar i d'altres que són una mica d'experiment i que en el cas de que funcionin, imagino que els passen a la categoria de clàssics. 

Vàrem decidir compartir uns entrants i començar per un dels suggeriments nous de fora de la carta que consistien en uns daus de salmó marinats i coberts per una maionesa de wasabi i uns brots tendres (d'alfals??). Molt bons i ració generosa. Pel meu gust, tot i que el sabor del wasabi estava ben present, m'hauria estimat una mica més pujat el punt de picant, però aquí ja entrem en el camp de les preferències personals... 

Daus de salmó marinats al moment amb maionesa de wasabi - 11,00 €


Per continuar, un dels entrants de la carta. Uns bunyols de bacallà, que si no són els més bons que he tastat mai, han d'estar molt a prop. De debò, que si mai aneu, no deixeu de demanar-los. No són econòmics (2,40 € la unitat), però quan els tasteu no us penedireu. 

Bunyols de bacallà - 2,40 € unitat


L'únic plat que no vaig saber per on agafar-lo ni trobar-li la gràcia, va ser un d'aquells plats dels quals vàrem fer una mica de conillets d'índies. Uns raviolis d'escamarlà i sípia als que potser vaig ser jo, però als quals no vaig saber apreciar ni sabor ni harmonia en el seu conjunt (i a més, el cap estava eixut i massa cuinat).  Em va saber greu quan al final del sopar ens van preguntar (crec que va ser el mateix xef, però no ho recordo bé) què ens havia semblat aquest plat, i la meva resposta no va ser gaire positiva. Per no parlar del preu... 6,50 € per un escamarlà, em va semblar una mica excessiu...  

Per sort, només va ser qüestió d'aquest plat, i crec que en ser un fet aïllat i amb un plat que feien per primer cop, no s'ha de tenir gaire en compte. 

Ravioli d'escamarlà i sípia - 6,50 € unitat


El llistó va tornar a pujar amb un gran plat de peus de porc (desossats) farcits de ceps i pernil. Un plat contundent per demanar al vespre, però que ja és un problema meu. Molt bons i ració en aquest cas ben generosa. 

Peus de porc farcits de ceps i pernil - 15,40 €


I un bacallà confitat amb ceba tendra que no vaig tastar, però que em va fer molt bona fila també.

Bacallà confitat amb ceba tendra - 17,60 €


I per beure, un vi negre Nits del Priorat (22 €) de la D.O. del mateix nom que no coneixia pas i del que (malauradament) no guardo cap record especial, ja que massa dies han passat des d'aquesta visita.



El preu del sopar, amb el que heu pogut veure aquí, més aigua, pa i un parell de cafès, va ser de 91 €, que amb el descompte del 30% que ofereix el Club Kviar, va quedar en 63,63 €. Segona experiència d'aquesta agrupació de restaurants i també en aquesta ocasió, més que satisfactòria (la primera va ser al restaurant Espai Kru del carrer Lleida).

En conclusió, un restaurant recomanable (deixo l'anècdota del plat del ravioli d'escamarlà com una mera anècdota) amb una cuina molt bona, creativa i ben resolta i amb un toc de modernitat a la sala que fa agradable qualsevol vetllada i posterior sobretaula. 

{ 18 comentarios... read them below or Comment }

  1. Si... estava bé... :)

    Jo vaig tenir una de les meves "anècdotes" en la tria del vi, però en general bé. Et deixo el link, no pas per fer spam, sinó perquè imaginis la escena, tot llegint el diàleg...

    http://www.restaurantscat.cat/2014/05/leku-restaurant.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. :-)))) És com si la estès visualitzant ara mateix... Mare de Déu.

      Recordo haver llegit aleshores el teu post i ara he vist que els daus de salmó són coincidents. Molt bons, veritat?

      Amb el descompte, la veritat és que val la pena.

      Abraçada!

      Elimina
    2. A mi el tema vi em va deixar una mica de regust... Però recordo bé els plats i els daus encara més...

      Però hi han coses que costen d'entendre... El paio del restaurant em seguia a Face i jo li vaig correspondre.. I quan publico en aquests cassos, faig referència. Doncs ni gràcies, ni un puto like...

      No vaig sortir excited, però es que aquesta colla si no dius que ha estat meravellos a sobre es molesten....

      #que_se_jodan

      Elimina
  2. Anar a un restaurant la nit d'un partit "important" és tota una experiència.

    Aquest lloc sembla correcte però la ressenya no em fa ganes d'apuntar-lo. No sé... Tu repetiries????

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tret de l'experiment del ravioli d'escamarlà i sípia, la resta de plats estaven força ben resolts i molt bons, i les quantitats eren més que generoses. I de preu, amb el descompte aquest del 30%, més que bé.

      Salutacions!!

      Elimina
    2. Hola Jordi!!.

      La foto dels bunyols parla per si mateixa, un aspecte inmillorable. Els peus de porc i el bacallà també els anoto. Lloc interessant i que em queda molt a prop de casa.

      Salutacions,

      Elimina
    3. Amb els bunyols i els peus de porc, crec que aniràs sobre segur. Tens raó amb el que comentes de l'aspecte dels bunyols. La fotografia, en aquests cas parla per si sola.

      Salutacions!

      Elimina
  3. Aquest lloc té molt bona pinta Jordi... i amb els peus de porc, ja m'han fet pessigolles al ventricle.

    Apuntat queda.

    ResponElimina
    Respostes
    1. :-))) Veig que també t'agraden els menuts i aquesta mena de cotxinades...
      Estaven força bé.

      Salutacions!

      Elimina
  4. Aquest si que el conec!. Però fa molt que vaig anar, 5 ó 6 anys i guardo un bon record. Vaig anar dos cops, un a fer el menú del migdia i un altre dia a sopar i tots dos em van agradar.
    Haig de tornar...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs, jo he estat vivint durant molts anys per aquells barris, i va ser el primer cop que vaig anar. I de fet, va ser perquè era un dels que més comentaris positius tenia i era dels millor valorats en això del ClubKviar.

      Salutacions!

      Elimina
  5. Gran recomanació de restaurant, tinc un amic que té la feina al costat i ja hem dinat un parell de vegades i força bé la veritat, els bunyols son de traca i mocador, i per un altre part collonut el tema del Club Kaviar que vaig coneixer a través del teu blog
    Ja vaig fer-me soci i la veritat és que m´he estalviat uns bons calerons amb les seves ofertes a Espai Kru i el Yubari, aquest local li has de recomanar al Ricard, és molt "so excited" jejeje

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Sergi per seguir-me. M'agrada saber que el meu blog serveix almenys per que la gent conegui bons llocs i eines com aquest ClubKviar.

      Li comentaré això del Yubari a Ricard, tot i que em sembla que té l'entrada prohibida... :-)

      Salutacions!!

      Elimina
    2. Vaja colla de 'cabroncetes'... :) :)

      No crec que em veieu al Yubar.... Encara està obert?.

      Salutacions Sergi... fa temps que no et veig pel meu bloc... M'has passat al "costat fosc"... :)

      Salutacions!!

      Elimina
    3. Que vols dir amb això? Que jo soc el costat fosc? Ai, Mare de Déu.... :-)

      Elimina
    4. No... el Sergi, es deu haver passat al costat fosc... o m'ha passat a mi.... (dit amb tot el carinyo i respecte ... :) ....)

      Elimina
  6. Hola, Jordi,
    Això del Barça és molt important no sé el perquè.Està a tocar. Quan varem anar ho varem fer amb un culé culé.
    El lloc i la cuina em va agradar, fa uns 3 anys més o menys que varem estar.
    El teu post ho confirma.
    (El metro al costat)
    Els plats que presentes estan molt bé especialment els bunyols i els peus de porc desossats.
    (el que et vaig dir al fb).
    Un llocper menjar bons bunyols de bacallà:http://oliana.com/
    i els de cuina cinc :)
    No conec aquest club.
    Fins aviat,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Conec l'Oliana, tot i que fa potser quasi vint anys que no he tornat. Abans era molt reconegut pel bacallà, en el que estava fortament especialitzat. Els teus, m'hauràs de guardar un tupper el dia que els preparis... ;-)

      Salutacions!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -