Posted by : Jordi Castaño diumenge, 9 d’agost del 2015

GRESCA
Provença, 230
08036 - Barcelona

Tel. 934 516 193

www.gresca.net



Després de molt de temps, va caure un dels restaurants que tenia anotats a la meva llista i que si no recordo malament, va ser fins i tot el primer a inaugurar aquesta. Vàrem anar a sopar un dia entre setmana amb la tranquil·litat que dóna saber que estaríem ben tranquils, i de fet, les poques taules de què disposen ja garanteixen en gran part aquesta. Lloc molt acollidor, dels que d'entrada ja et fan sentir bé, tant per la moderna i minimalista decoració, com per l'ampla separació entre taules.
Servei atent i eficient.

La carta, podríem qualificar-la si més no de curiosa, ja que a banda de ser molt directa i amb poques però imprescindibles referències, té un apartat exclusiu de menuts, cosa que ni el meu estimat Can Vilaró fa, tot i que quasi és la totalitat de la seva carta... ;-) A part i lògicament, tenen la resta d'apartats habituals de les cartes normals (entrants, carns, ...). No vaig fer fotografia de la carta, però de ben segur que podreu veure-la al blog
 Restaurantscat.cat de l'amic Ricard, que té el cul pelat d'anar pels restaurants i no li passa per alt ni una. Tanmateix, tenen un menú de migdia per uns 20 o 25 € del qual he sentit parlar molt bé i que diuen és dels millors en RQP de la ciutat, i un menú de degustació per uns 50 € que no va ser pas l'opció escollida, ja que ens vàrem decidir per demanar un entrant i un principal cadascú.

No puc opinar gaire de la carta de vins, ja que vaig deixar l'elecció d'aquest al meu partenaire, fet que ja em va bé, doncs tenim gustos similars i a més m'estalvia haver de decidir. Un bon Gotes de Montsant de la D.O. del mateix nom (19,5 € a la carta i uns 14 € al celler ens dóna una molt bona relació de preu en aquest apartat). 

D'entrada, ens van portar com aperitiu, una sardina amb una mantega d'espècies, que ja fa intuir per on anirà la cuina d'aquest xef. 


Sardina amb mantega d'espècies


La meva elecció d'entrant va ser un verat lacat amb albergínia. Saborós i consistent. De llàgrima. De vegades ens compliquem la vida amb peixos top, quan tenim al nostre abast joies com aquesta. No sé si seré capaç de reproduir aquest plat, però tinc totes les vacances per intentar-ho. 


Verat lacat amb albergínia


I l'altre entrant van ser uns fideus de porc, que estaven elaborats amb la mateixa pell del porc acompanyat d'un deliciós suc i unes mini verduretes.

Fideus de porc amb verduretes


Va haver-hi coincidència amb el plat principal. De fet, inicialment jo havia triat un tall de cansalada que també feia molt bona pinta, però el doctor em va recomanar no abusar pel colesterol i com de fet em venia més de gust els lletons, doncs aquesta va ser la tria. I collons, si no arribo a demanar-los crec que hauria tornat un dia només per menjar-los. És d'aquells plats que per si sols justifiquen el desplaçament i la visita a aquest restaurant. No crec que els calgués fregar gaire els plats tal com van quedar de nets, i això que el pa no estava gens a l'alçada de la resta de plats. Fins i tot em va estranyar trobar-me amb un pa tan gomós com aquell en una cuina d'aquest nivell i elaboració.  


Lletons amb mantega i llimona


Tot plegat amb el vi i els cafès que ja ens van fer de postres, va sortir per 98 €, que penso és una RQP força bona, principalment per la cuina, però sense oblidar el bon servei i l'acollidora sala. Un altre que entra a formar part de la categoria de Restaurant ®.  

{ 6 comentarios... read them below or Comment }

  1. Ostres.. tot i el teu telèfon prehistòric, t'han quedat les fotos millor.... grrrr....

    I coincidint totalment amb el tema lletons, que llavors comences a entendre perquè a França són menja de luxe...

    Abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure si ens adonem d'un cop per tots, que el telèfon no té res a veure. Son les mans, el cor i l'ànima del fotògraf... :-)

      Somio amb els lletons des d'aquell vespre. A veure si finalment em cauran bé els veïns del nord. I més em val, que pròximament hauré de fer uns quants viatges per aquelles terres.

      Abraçada!!

      Elimina
  2. És veritat, les fotos t'han quedat molt bé. I un arreglet del CS5 suposo, per retallar-les a mida. Molt boniques, tant que fan ganes de tastar al lloc.

    Seguiré fent cas als mestres i l'apunto! :-)

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ep! Que les fotos són tal qual les vaig fer. Ni retallades ni CS5 (que no sé que és, però té nom de detergent) ni res de res... Admiro a la gent que té la paciència de retocar-les i retallar-les i inclòs hi ha qui insereix text com a peu de foto o marca d'aigua. Jo soc més sinsiyo... ;-)

      Anota aquest sense cap mena de dubte.

      Salutacions!!

      Elimina
  3. Cada cop que veig una entrada d'un restaurant que publiques m'entren ganes d'anar al dia següent correns. Quina delicia i no havía sentit mai parlar de Gresca. Un més per la interminable llista de la que ja he arribat a la conclusió que no tinc temps d'acabar. Quina gran recomanació. Ah! i molt bé les fotos ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. I jo et recomanaria que l'avancessis cap amunt a la teva llista. Crec que és dels imprescindibles de Barcelona.

      Gràcies pels ànims pel que fa a les fotografies, però poca cosa tinc a veure... :-)

      Salutacions!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -