Posted by : Jordi Castaño diumenge, 25 de febrer del 2018

Mirador de les Caves
Ctra. d'Ordal a Sant Sadurni, km. 3,8
08739 - Els Casots - Subirats

Tel. 626 030 621

http://www.miradordelescaves.com




Fa uns dies, tot fent un volt en una d'aquelles boges sortides dominicals, on no saps mai on aniràs a morir ni de quina manera, ens vam endinsar per la zona de l'Ordal i de la plana del Penedès per fer una mica de turisme de carretera. A l'hora de dinar, després d'intentar sense èxit reservar a algun dels coneguts de la zona, vam tirar de Foursquare (cada dia menys fiable per desactualitzat) i de la cerca de restaurants de Google Maps, sense tenir gaire en compte les opinions, doncs ja era una mica tard com per posar-se a discriminar segons els criteris de vés a saber qui... 

Finalment, ens vam decidir per un d'aquells llocs que mai seria la meva primera opció, per frases que apareixien a la cerca al costat del nom, tals com: "ideal per a nens" o bé "amb saló de banquets". Però com he dit abans, la gana premiava ja per l'hora i ens vam decidir per aquest.

El restaurant està situat entre Sant Sadurní i l'Ordal, al peu del Castell de Subirats, amb unes privilegiades vistes al massís de Montserrat i el Penedès. A part de l'espai de restaurant pròpiament dit, el complex compte amb diferents salons privats a on celebrar esdeveniments d'aquells que d'entrada fan feliç a la gent, així com de jardins, terrasses i un mirador que són una gran elecció de cara al bon temps. Tanmateix, disposa d'un ampli aparcament propi, cosa que és molt d'agrair per no estar fent volts i buscant pàrquings propers.

La sala, que està majoritàriament decorada amb tons càlids i amb materials de fusta de color blanc, dóna una gran sensació d'amplitud que es veu accentuada pels grans finestrals amb les vistes a Montserrat i als boscos dels voltants. Les taules són nues amb estalvis de palla i senzill parament. 

Pel que fa a la carta, a més del menú de migdia que ofereixen a un molt bon preu de 20 € els dies feiners, disposen d'altres fórmules de menú tancat (calçotada, maridatge, proximitat o pica-pica) i de la mateixa carta, segmentada en entrants, carns i peixos amb guarnició i algun plat de cassola, així com dels plats recomanats del dia, fora ja de la carta. 

Nosaltres vam demanar aquell dia d'entrants, una esqueixada de morro de bacallà amb romesco i unes carxofes a la brasa de perfecta cocció que ens van oferir fora de carta (entrants, que no vaig poder fotografiar, doncs la meva parella estava canina i no em va donar ocasió si volia menjar alguna cosa jo també...:-)) així com el  contundent cap i pota de vedella, que va ser la meva elecció. 




I un molt saborós pollastret criat amb gra a la brasa al perfum d'herbes per la meva parella. Val a dir que el tema de la brasa el toquen prou bé, amb barbacoes especials amb funció de forn i graella (Kamado, potser?) i amb carbó vegetal de la varietat "Quebracho blanc".




I que anava acompanyat de diferents guarnicions, suficients per a quedar ben satisfet només amb un plat d'aquests. 



Pel que fa a la carta de vins, tot i tenir uns preus molt continguts, per a mi va ser el punt més feble de tot el que vaig veure aquell dia, doncs només ofereixen referències de la seva D.O. Penedès, amb un predomini absolut dels caves, i concretament dels cellers Llopart, dels quals imagino deuen formar part en alguna mena d'associació o patrocini, doncs fins i tot el menú maridatge està format per caves d'aquest celler. La nostra elecció, dins de les poques alternatives que deixaven, va ser la d'un bon Pardas Negre Franc del celler del mateix nom, i del qual vaig gaudir fa un temps al restaurant Topik, d'una ampolla del seu Collita Roja que em va entusiasmar.  



El compte, que finalment va quedar per uns 36 € per cap, opino que té un preu prou raonable tant per la qualitat de la cuina i del producte, com pel servei i l'espectacularitat de les vistes que ofereix la seva sala. 



En resum, un lloc a tenir en compte fora de l'habitual circuit de restaurants on anar els dies de festa, amb una cuina de nivell, preus competitius tant del menjar com del seu celler i un indret a on gaudir abans o després de l'àpat.

{ 14 comentarios... read them below or Comment }

  1. Tal com et vaig dir i crec que no vaig errat, fa anys havia tingut estrella crec... Després van girar cap a coses més comercials, però la base de "saber portar un restaurant", la tenen.

    El tema vins, que saps soc força crític, veig bé que un lloc limitin la seva carta al seu entorn immediat. Saps que no soc pro-Penedès, però accepto la proposta si estic pel territori.

    Això em va passar fa com un any en el conegut Cal Xim. També la carta estava limitada a proximitat. Un lloc on es menja bé, però del que em vaig assabentar que són mal pagadors amb alguns amics meus i per això ni el vaig publicar.

    Abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Precisament Cal Xim va ser un dels llocs als quals vam trucar i estava complert... I després em vas comentar que a tocar, hi ha un altre de similar i més econòmic, que no em vaig anotar el nom... :-(

      Aquest força bé. Em va sorprendre i saps que cada dia són menys el que ho fan i em provoquen trempera.

      Abraçada!!

      Elimina
    2. Jo vaig fer en aquest restaurant les dues noces, la normal i les d'argent. Vaig aprofotar que esta devant de l'ermita de la Font Santa al Castell. No va estar mai estrellat per si va tenir un chef estrella, que jo recordi, deus estar parlan del segle passat +/- 1995 . Es un lloc tipic de casaments, ultimament crec que el porten els de Can Blai. El Xim te molta fama pero jo l'ultim cop vaig menjar justet d'aixó farà dos anys. Aquest a Bcn. van fer un intent i va sortir nefast, es al mateix lloc de la taberna Hoffman al carrer Girona

      Elimina
    3. Un bon lloc amb bones vistes per fer casaments i esdeveniments lúdic-festius. I tens raó amb lo de Can Blai. Ara ho porten ells.

      Pel que fa al Xim, jo tinc molt bon record però potser si que fa més de dos anys que vaig estar.

      Salut i gràcies per pasar.

      Elimina
  2. Un lloc amb una terrassa i vista fantàstiques. El tindrem en compta per la primavera :-)

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I no ens oblidéssim del menjar i el celler.

      Salut!!

      Elimina
    2. Visita obligada a caves Llopart i a la Ermita de la Font Santa Castell de Subirats. tot en un puny. i vistes sensacionals

      Elimina
    3. Ho anoto per una propera ocasió. Així agafo gana abans de dinar.

      Gràcies i salut!!

      Elimina
  3. Suposo que l'altre restaurant que no recordes el nom es Can Pau Xic. Salutacions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si! Moltes gràcies!! Alguna altra recomanació per la zona?

      Salut!!

      Elimina
  4. Bon dia, soc l'anónim que ahir et va recordad Can Pau Xic.
    Fa uns tres anys vaig anar a fer un tast de cuina amb pressec de l'Ordal que va organitzar la bodega Albet i Noya. Varem anar a tres restaurants de Sant Pau d'Ordal i el que em va agradar més va ser Cal Saldoni. La mala noticia es que crec que van tancar i l'any passat van obrir un de nou a Barcelona, es diu El Mercat i està al carrer Bruc, 31.
    Salut!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Serà qüestió doncs d'anar a treure el cap per aquest que dius de Barcelona, tot i que les crítiques tampoc és que el deixin gaire bé...

      Salut!!

      Elimina
  5. Bon dia, t'en dic un altre: Cal Pau Xich (Guardiola de Font-Rubi), atenció amb la similitud de nom amb el de Sant Pau d'Ordal.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'anoto per properes sortides.

      Moltes gràcies i salut!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -