Posted by : Jordi Castaño diumenge, 8 d’abril del 2018

Pichorradicas
Cortadores, 11
31500 - Tudela

Tel. 948 821 021

www.pichorradicas.es



D'aquest restaurant havia sentit parlar fins a la sacietat al meu pare, de la seva època de treballador de Seat, quan anava convidat pels industrials o bé dels caps de la mateixa empresa a Pamplona. Com havíem de fer parada i fonda de baixada d'una estada pel nord i ja havíem fet l'únic recomanat d'aquesta població, vaig decidir fer un vot de confiança al meu pare i anar a treure el nas...

Situat al centre històric i a tocar de la coneguda Plaza de los Fueros, és un local que desborda classicisme per tots els seus porus. Massa? Per a mi si... Digueu-me marcià, però a mi aquests llocs amb tufillo de naftalina, ja em posen alerta abans fins i tot d'haver pogut ni tan sols revisar la carta... 



La seva carta presenta els plats tradicionals de la seva demarcació (regió? provincia? autonomia?... cada cop costa més expressar els sentiments de país...) emmarcats com no podia ser de cap altra manera en: Amanides fredes i calentes, entrants, carns i peixos. 

Mentre esperàvem la comanda, ens van portar uns pebrots de Padrón (no seria pas quilòmetre zero...) i el vi, que com acostumo a fer quan sóc fora del país, va ser de la seva rodalia i en aquest cas, un Guelbenzu Evo 2011, VT Ribera del Queiles que va acompanyar prou bé l'àpat d'aquell dia. 

 

Com havíem de fer camí de tornada cap a casa i no era qüestió de patir somnolència, vam compartir unes Pochas de Tudela amb piperrak. Prou bones, tot i que no restaran pas als meus somnis gastros...  

 




I de principals, un timbal de tomàquet i foie gratinat amb formatge del Roncal, que no vaig arribar a tastar, però que no feia pas mala pinta...
  


I un garrí rostit, molt i molt clàssic en la seva elaboració i que a part d'una bona matèria primera, no em va provocar cap mena de desig ocult.



El compte, 35 € per cap sense postres i amb només un entrant, tampoc és que sigui econòmic en relació a la satisfacció que t'aporta...  



Resum: Malament? No pas... No puc definir-ho així... 

Desig de tornar zero, però no puc pas parlar malament ni no recomanar-lo.  És només que quan ja portes un cert bagatge en aquestes històries, et fan una mica de mandra determinat tipus de restaurant, que a més de no sorprendre't, et fan palesa la realitat dels teus temors. 

I pel que fa al servei, només una pinzellada... La persona encarregada de servir-nos, a part d'haver-li de repetir mil cops sense èxit les nostres demandes en correcte castellà, a l'hora de servir el vi, va ser capaç de fer quatre errades en només 10 segons... No ens el va donar a tastar, em va servir primer a mi, em va omplir la copa fins a límits que no havia vist mai, i va vessar gran quantitat per la taula sense ni tan sols netejar-la o disculpar-se... De debò que vaig al·lucinar bastant... Tampoc vull fer-ho extensiu a tot el servei, doncs el que semblava el cap de sala, estava molt atent i tot i que no arribava a totes, l'esforç que feia compensava les deficiències de l'altre personatge.  

En fi... allà està i ja ho sabeu. 

{ 5 comentarios... read them below or Comment }

  1. Ays, els anys passen... segur que el teu pare va gaudir moltes vegades en aquest lloc però costa molt mantenir el nivell.
    Zona? Fuero? País? :-DDDDD

    El proper cap de setmana vaig a Euskadi, tindre el Pichorradicas en ment (per no anar-hi).

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si no voleu fer d'una tirada el viatge cap allà a dalt, em permeto recomanar-te l'altre que vaig publicar de Tudela (Trinquete) o bé l'Hotel Restaurant Maher a Cintruénigo, on podreu degustar unes de les millors "pochas" que es poden trobar.

      Salut i gaudiu molt de l'escapada a Euskadi!!

      Elimina
    2. De pujada ja tenim taula pel divendres al Goiko. Per la baixada el tindrem en compte.
      Gràcies!!!!

      Elimina
  2. Aquest va directament en la secció #tomacaabrón, en la qual podríem encabir-hi, molts, molts restaurants. El que passa és que normalment abans d'entrar a llocs desconeguts, seleccionem i seleccionem i normalment els evitem...

    Però de tant en tant, és bo anar a un #tomacabrón d'aquests per trepitjar món real...

    Abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. :-)))

      Em va saber especialment greu l'experiència en aquest lloc, doncs em venia molt ben recomanar pel meu progenitor... Però si que és un lloc d'aquests de #tomacabrón... :-)))

      Abraçada!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -