Posted by : Jordi Castaño diumenge, 3 de juny del 2018

L'Osteria del Contadino
Saragossa, 123
08006 Barcelona

Tel.: 932 110 808

http://losteriadelcontadino.com/



De tant en tant, acostumo a quedar amb la meva filla petita a dinar per Barcelona, i així petar la xerrada i posar-nos al dia de les nostres vides. Com el seu ventall de preferències gastronòmiques no és pas gaire extens, veig bastant reduïdes les opcions a l'hora de fer una tria de restaurant... :-( I deixant aquesta decisió entre italians i algun d'oriental, en el qual acaba demanant sempre fideus en qualsevol de les seves variants, o sigui que ens movem sempre en l'àmbit de la pasta...  

Però com a casa ara fa temps que no entra aquesta especialitat en les meves elaboracions i tampoc m'importa gaire repetir amb ella, a poc a poc vaig fent un petit recull de bons italians a Barcelona. 

Aquesta osteria (que en teoria vindria a ser una mena de taverna, tot i que en aquest cas jo parlaria més de restaurant), està situada a la zona alta de Barcelona, a Sarrià - Sant Gervasi, upper Di, i més  concretament, a prop de Mitre i el carrer Balmes. Es tracta d'un petit i íntim local de senzilla decoració i pràctiques estovalles de paper ;-), on podrem gaudir i  degustar la seva gastronomia que és originària de Sardenya. 



Disposen d'un complet i desitjable menú de migdia per un cost d'uns 12 €, i a la seva carta tenen cabuda majoritàriament plats d'antipasti i pasta feta allà, i unes poques referències (tres concretament) de peix i carn com a segons i tradicionals plats. Difícil escollir entre tantes i tan bones possibilitats d'antipasti i pasta fresca... I a més, sempre tenen aquells suggeriments del dia i de fora de carta que t'acaben de confondre perquè tot et ve de gust.

Mentre ens decidíem, ens van portar unes olives d'aquelles que només veure-les ja et provoquen desig, i una bona focaccia que ja ens va matar aquella gana que portes d'entrada.



Finalment, jo vaig fer un plat de l'apartat de l'antipasti i un altre de la pasta fatta in casa. Unes sardines fregides i farcides de sàlvia i pinyons amb un arrebossat cruixent, perfecte i gens embafós. 



I uns cavatelli amb popets, tomàquet i pinyons torrats. Espectaculars. 



I la meva filla, que ja havia estat en una altra ocasió i ja tenia decidit el que volia abans d'entrar, i que va ser un magret d'ànec amb salsa de vi Marsala i mezclum al balsàmic i sèsam, que havia demanat a l'anterior visita i li va encantar. Això si, va dir que tot i que estava molt bo, no superava el que li preparo jo a casa... passió de filla... :-) 



El vi amb el qual vam acompanyar tot l'àpat, va ser el blanc de la casa que va resultar ser prou digne i ideal pels plats demanats (almenys pels meus...).



I el compte, 28 € per cap (no arribaria a 20 € sense la beguda), molt econòmic, però tenint en compte que ella només va demanar un plat i que no vam fer ni postres ni cafès, el normal seria que ens anéssim a uns 30 € per cap sense begudes. 





En resum, és d'aquells llocs amb encant, íntims i seductors alhora, a on poder gaudir d'una bona cuina italiana amb una gran varietat de plats i especialitats sardes. Servei correcte i preu d'acord amb la seva qualitat. 

{ 7 comentarios... read them below or Comment }

  1. Com ja hem comentat algun cop, és un lloc que m'agrada, tot i que estaria un esglaó per sota del meu top d'italians, que també és el teu...

    Però de que vaig descobrir que havia entrat en la lliga dels descomptes (20% a www.bcnrestaurantes.com/), ja ha passat per mi a la lliga dels "italianets"...

    Ja saps que porto malament lo dels descomptes i els meus dubtes de les possibles diferències entre anar amb o sense... Que n'he patit de tots colors..

    Abraçada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si... això dels descomptes està fent molt de mal al sector (a aquest i a d'altres). Però sense descompte, no vaig menjar pas malament. I amb aquestes webs, com a la casa del Senyor, hi ha de tot... :-)

      Continuarem ampliant la llista...

      Abraçada!!

      Elimina
    2. Per la zona, aquest menú, està prou bé! JO he estat de carta i fa anys i era esplèndid... esther

      Elimina
    3. I continua sent-ho, Esther. Almenys aquell dia, tot i no haver fet cap festival de plats, ja s'intuïa la qualitat de la cuina.

      Elimina
    4. doncs toca repetir! :-)

      Elimina
  2. Doncs em quedo amb tots els plats!!! Molt bé de preu i tot.

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si... Els antipasti, tots al voltant dels 10 € i els plats de pasta entre 12 i 18 €. I a més, amb bona cuina.. Un bon lloc.

      Salut!!

      Elimina

Amb la tecnologia de Blogger.

Guia 3(o+)aTaula

Guia 3(o+)aTaula
Feu clic per descarregar-la en PDF

Dites a tenir en compte

"No hi ha amor més sincer que l'amor al menjar" - George Bernard Shaw

"L'amor és tan important com el menjar. Però no alimenta" - Gabriel García Márquez

"No ens reunim al voltant de la taula per menjar, sinó per menjar junts" - Plutarco

"Qui rep als seus amics i no presta cap atenció personal al menjar que ha estat preparat, no mereix tenir amics" - Anthelme Brillat-Savarín

"La vida és allò que passa entre els àpats" - Carlos Rolando

Entrades Populars

Arxiu del Blog

La meva llista de blogs

Total de visualitzacions de pàgina:

Traduir

Seguidors

- Copyright © La cuina de Mindundi -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -